Vliegtickets geboekt!

8 mei 2018 - Eindhoven, Nederland

Hoi allemaal!

Ook namens Jade een korte update over de reis, want de vliegtickets zijn inmiddels geboekt!

Op dinsdag 31 juli vliegen Jade en ik om 17.00 uur lokale tijd met KLM (en Air New Zealand) vanaf Schiphol via Hong Kong (8 uur wachten) en via Auckland (2 uur wachten) naar Christchurch, waar we op donderdag 2 augustus om 12.25 uur lokale tijd aan zullen komen. Deze reis zal dus ongeveer 33 uur duren... Ongelooflijk lang, maar wat mij betreft ook wel weer een bijzondere ervaring, aangezien ik niets anders gewend ben dan kleine vliegtuigen, waar je maximaal 5 uur in zit. Tijdens de vlucht naar Nieuw-Zeeland heeft elke stoel een eigen schermpje, krijg je onbeperkt drinken en een aantal maaltijden. Dat ben ik niet gewend, dus dat zal voor mij wel al als een luxe vlucht aanvoelen!

Zoals eerder verteld, zullen Jade en ik onze reis beginnen in Christchurch en zullen we met een campervan het land verkennen. Waarschijnlijk starten we onze reis in de buurt van Christchurch: bij Karen, een ver familielid. Papa is tijdens zijn reis in Nieuw-Zeeland ook bij haar op bezoek geweest en dit keer heet Karen ons van harte welkom, wat ongelooflijk fijn is! Zeker tijdens de eerste dag(en), na een lange vlucht en hoogstwaarschijnlijk met een jetlag...

Wat we precies tijdens onze reis gaan doen, blijft nog een verrassing voor jullie... Maar ook voor ons, want ondanks dat we al wat research hebben gedaan naar interessante dingen die we willen gaan doen, hebben we nog geen precieze planning gemaakt over waar we welke dag precies naartoe zullen gaan. We hebben wel plannen om een aantal dingen te bezoeken, zoals Milford Sound, The Church of the Good Shepherd (gelegen aan Lake Tekapo, waar je een mooie sterrenhemel kan bekijken) en Glowworm Caves.

Uiteindelijk zullen we donderdag 23 augustus met onze campervan in Auckland arriveren. Jade stapt op zaterdag 25 augustus om 23.55 uur lokale tijd op het vliegtuig en vliegt, net zoals de heenweg, via Hong Kong (4,5 uur wachten) terug naar Amsterdam. Ze zal dan op zondag 26 augustus rond 18 uur lokale tijd weer op Schiphol landen.

Ik blijf uiteraard nog een aantal maanden. Het is nog niet helemaal rond, maar ik heb een 'request for booking' ingevuld voor een verblijfplaats, waar ik waarschijnlijk binnenkort meer over weet. Ik zal dan dus waarschijnlijk tijdens mijn verblijf in Nieuw-Zeeland wonen en leven in Lucas Creek Apartments. Dit ligt op een kwartier fietsen van mijn stageplek. Deze appartementen zijn speciaal voor stagaires en studenten die bijvoorbeeld op Massey University zitten, wat ook vlakbij ligt.

Op donderdag 24 januari is het mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland en zal ik om 15.35 uur lokale tijd met KLM (en Singapore Airlines) vanaf Auckland naar Schiphol vliegen. Mijn overstap is in Singapore en ik heb 4,5 uur wachttijd. Daardoor zal ik in totaal ongeveer 28 uur onderweg zijn. Ik kom aan op Schiphol op vrijdag 25 januari om 8.00 uur lokale tijd. Na een weekendje de tijd om uit te rusten, zal ik direct op maandag weer naar school moeten. Maar voorlopig is het nog niet zover!

Zodra er weer wat nieuwe vorderingen zijn, zal ik dat uiteraard hier op de blog laten weten!

Groetjes, ook namens Jade!

1. Christa:
    8 mei 2018
    Jullie maken me jaloers....
  2. Opa en Oma:
    8 mei 2018
    Ja Mau nou mag je niet mee, dat voelt niet zo lekker natuurlijk. Maar die meiden gaan daar lekker genieten.
  3. Jan:
    Geweldig avontuur, genieten
  4. Scarlett:
    Fantatisch! Geniet er van 😘
  5. Margot van der werf damen:
    9 mei 2018
    wat een onderneming Heeeel leuk!!!
  6. Joke Sommeijer:
    9 mei 2018
    Op avontuur, geniet ervan!
  7. Frans Boogaard:
    9 mei 2018
    Ik wil zéker op de hoogte gehouden worden van jullie avonturen. Veel plezier alvast. Maar voor het zover is, zie ik jullie nog wel.
  8. Margo:
    Vettttt!!! Genieten!