Wellington & Napier

12 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik ben weer thuis in Auckland na mijn reis tijdens de kerstvakantie! Het kostte wat moeite, aangezien mijn vlucht van Napier naar Auckland was gecanceld en ik dus een nieuwe vlucht moest regelen, maar gelukkig was alles uiteindelijk goed gekomen!

Na Christchurch ben ik op 3 januari doorgevlogen naar Wellington. Daar werd ik opgevangen door Gloria en Tim: Gloria heb ik ontmoet via mijn stage en bood me een slaapplaats aan in Wellington voor de drie nachten die ik daar door zou brengen. Hartstikke lief! Op de eerste dag ben ik met de beroemde Cable Car de heuvel op gegaan en heb ik genoten van het uitzicht over de stad. Ook heb ik in de middag Te Papa bezocht, een bekend museum met verschillende tentoonstellingen. Omdat er zoveel te zien valt (en het is gratis), ben ik daar ook de tweede dag 's middags nog terug gegaan. Verder ben ik op de tweede dag met Gloria en Tim mee op hun boot gegaan, super leuk! Die dag ook samen met ze geluncht bij een Belgisch restaurant in het centrum van Wellington, waar ik Nieuw-Zeelandse mosselen op heb: maar ik vind toch echt de Zeeuwse mosselen beter ;) Ook nog Mount Victoria opgereden en daar ook nog het uitzicht over de stad gezien. Dag 3 heb ik een bezoekje gebracht aan Cuba Street, een bekende (winkel)straat in Wellington, waar ze ook de Bucket Fountain hebben, wat schijnbaar een echt begrip is in Wellington! Gloria en Tim namen me ook nog mee naar een familie bbq, wat ook erg lief van ze was! (foto's)

De volgende dag ben ik doorgevlogen naar Napier, waar ik zou verblijven bij Pieta en Pete. Pieta is de dochter van Karen (uit Christchurch) en dus ook een ver familielid! Ondanks dat ik ze nog nooit had ontmoet, namen ze me voor een weekje in huis! Ook Esmée, de vriendin die ik hier heb ontmoet, was welkom om een paar nachtjes te blijven slapen! Pieta en Pete waren beide super aardig en namen me op de eerste dag mee naar Ocean Beach. Op de tweede dag ben ik alleen naar het National Aquarium gegaan: leuk om verschillende dieren te zien die je misschien in een dierentuin/aquarium in Nederland niet zou zien. De pinguïns waren erg leuk, en het is mooi om te zien dat deze pinguïns hier alleen zitten omdat ze niet meer in het wild zouden kunnen leven vanwege bijvoorbeeld verwondingen. Op dinsdag, de derde dag, ben ik alleen naar Mahia Peninsula gereden, waar ik de Mokotahi Hill op ben gelopen. Het uitzicht vanaf daarboven was, net als overal in NZ, prachtig! Woensdag ben ik 's ochtends naar het centrum van Napier gegaan en heb ik de art deco gebouwen bekeken, voordat ik 's middags Esmée oppikte van het vliegveld. Die avond hebben we nog even een cocktail gedronken in het centrum. Donderdag hebben we een fiets gehuurd en hebben we winetasting gedaan: de route liep langs verschillende wijngaarden in de Bridge Pa Triangle Wine District (de regio Hawke's Bay staat bekend om z'n goede wijnen). Op vrijdag, de laatste 'echte' dag, hebben Esmée en ik de langste plaatsnaam van de wereld bezocht en zijn we Te Mata Peak opgegaan: beide weer hele leuke activiteiten! Op zaterdagmiddag vlogen we weer terug naar Auckland. (foto's)

Het was weer een fantastische reis en een mooie avontuur! Vooral dankzij de ongelooflijk gastvrije mensen in dit land! Mensen die ik slechts 1 of 2 keer heb ontmoet, of in sommige gevallen zelfs nog nooit, laten je binnen in hun huis alsof ze je al jaren kennen. To be honest: daar kunnen we in Nederland nog best wat van leren! Ik heb ze daarom uiteraard allemaal uitgenodigd om het me te laten weten als ze ooit eens in Nederland zijn :)

1. Jan:
    12 januari 2019
    Nog even genieten
  2. Opa en Oma:
    13 januari 2019
    Gisterenavond lekker nog even geskypt. Wij hopen dat je nog een paar fijne weken hebt op het werk en bij Shona en haar man. En dan zit het avontuur, want zo kun je het wel noemen er weer op. Tot gauw!!!! XXX