Auckland & Rotoroa Island

2 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Stilte voor de storm... De afgelopen weken waren rustig met slechts een paar activiteiten, maar fun fact: tot aan het eind van mijn stage heb ik geen enkele dag meer 'vrij', aangezien alles alweer volgepland staat. Onder andere de Tongariro Crossing, Cape Reinga en mijn reis naar Christchurch/Wellington/Napier tijdens de feestdagen! Maar eerst maar eens een korte terugblik op de highlights van de afgelopen tijd.

Op vrijdag 16 november heb ik de Coast to Coast Walkway gedaan en voor 'toerist in eigen stad' gespeeld. Deze wandeling door Auckland is 16 km, met als startpunt de wijk Onehunga en het eindpunt in het stadscentrum. Aangezien ik in een buitenwijk aan de andere kant van Auckland woon, was dit een leuke manier om de stad te leren verkennen! Met deze wandeling ben ik onder andere langs One Tree Hill, Mount Eden en Auckland Domain gekomen. En gelukkig had ik prachtig weer! (zie foto's)

De week erna, op vrijdag 23 november. heb ik een bezoekje gebracht aan het Auckland Museum. Mooi museum en er is zoveel te zien, dat je het eigenlijk niet in 1 keer kan zien! Een van de thema's in het museum was vulkanen en er was dan ook een filmpje te zien over wat er zou gebeuren als Rangitoto, een vulkaan vlak voor de kust van Auckland, zou uitbarsten. Erg interessant! Na het bezoek aan het museum heb ik nog heerlijk genoten van een drankje in de zon, bij Viaduct Harbour. Ook even het besef gekregen dat kerst eraan komt... (zie foto's)

En dan zijn we bij vandaag, zondag 2 december. Het is hier nu 10 uur 's avonds en de dag is hier alweer om. Ik ben vandaag naar Rotoroa Island geweest, op ongeveer 1 uur met de ferry vanaf het centrum van Auckland. Ik twijfelde lang of ik moest gaan vanwege een slechte weersverwachting, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik toch ben gegaan: wat een prachtige dag (22 graden en volle zon)! Met hoogstens 25 mensen op het hele eiland, was het heerlijk rustig, en na het verkennen van het eiland heb ik mijn eerste Nieuw-Zeelandse duik in het water genomen op mijn eigen 'privé-strandje'. Het was een fantastische dag! (zie foto's)

Volgend weekend ga ik de Tongariro Crossing doen. Dat zal zwaar worden! Ben benieuwd...

1. Mauori:
    2 december 2018
    Top meid! Geniet maar zoveel je kunt.
  2. Jan:
    Mooi avontuur
  3. Opa en Oma:
    Grote stage toerist!!!!!
    Super, jij ziet tenminste nog eens wat van het land. Groot gelijk. Liefs Opa en Oma XXX
  4. Wim en Lea den Engelsman:
    2 december 2018
    Hoi Dimphy, Je maakt er iedere dag een feestje van. Prachtig!
    We wensen je een mooie decembermaand.
    Lieve groetjes, Wim en Lea.
  5. Frans Boogaard:
    2 december 2018
    Fantastisch! Jij maakt nog eens wat mee. Lijkt me toch vreemd om in de volle zon kerstversiering aan te treffen. Geniet lekker door!
    Gr. Frans