Het einde is in zicht...

21 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het is bijna zover: over twee dagen vlieg ik terug naar Nederland en zit het avontuur in Nieuw-Zeeland er weer op. Wat is de tijd snel gegaan! Het voelt als gisteren dat ik besloot om naar Nieuw-Zeeland te gaan voor stage, ook al is dat alweer 1,5 jaar geleden?! De laatste dagen zullen nu vooral nog afscheid nemen zijn. Zometeen ga ik weer een heerlijke Nederlandse appeltaart bakken voor mijn collega's, waar ik morgen afscheid van ga nemen en op donderdag word ik op het vliegveld afgezet door mijn collega Shona, bij wie ik de afgelopen 1,5 week bij in huis heb gelogeerd.

Ook de afgelopen dagen heb ik nog besteed aan het bezoeken van leuke en mooie plekken. Op woensdag 16 januari ben ik met de ferry vanaf Auckland naar Rangitoto Island gegaan. Dit is een vulkaan in de Hauraki Gulf, waar je via de summit naar de top kan wandelen en daar kan genieten van een panoramisch uitzicht. Ondanks dat het niet helemaal helder was, had ik een prachtig uitzicht over de omgeving en ik stond ervan te kijken hoe ver ik kon kijken! De dag erna, op donderdag, ben ik naar SEA LIFE Kelly Tarlton's aquarium gegaan. Vooral de pinguïns waren hier erg leuk en ze hadden er echt ongelooflijk veel van! Vrijdag 18 januari ben ik met Sara, een Duits meisje die ik bij een eerdere trip heb ontmoet, naar Goat Island gegaan. Daar snorkelspullen gehuurd en gesnorkeld in het water. Het water was een beetje vies en niet extreem helder, maar nog steeds erg leuk: er zwommen ook vissen van ongeveer een half meter, dus heel grappig om daarmee te zwemmen!

Zaterdag ben ik met de collega's naar Waiheke Island gegaan, een ander eiland in de Hauraki Gulf die bekend staat om zijn wijn. Samen met de collega's hadden we een auto voor 8 personen gehuurd en zijn we op het eiland rondgereden langs verschillende wijngaarden. Erg leuk (en lekker), en we hadden prachtig zomers weer! De dag erna, zondag 20 januari, ben ik met Shona en Ron naar Ons Dorp in het westen van Auckland gegaan. Dit is een Dutch Retirement Village, waar de moeder van Ron woont (zij is Nederlands). Ongeveer 70% van de mensen in Ons Dorp is Nederlands, maar er wonen ook mensen die niet Nederlands zijn. Leuk om hier een kijkje te nemen en de Nederlandse tintjes te zien in het dorpje, zoals de windmolen en de Nederlandse vlag als je het dorpje inrijdt. Gisteren (maandag) ben ik in m'n eentje met de auto naar Awhitu Peninsula gereden. Daar heb ik een kijkje genomen bij de Manukau Heads vuurtoren, een stukje gewandeld op het zwarte strandje bij Wattle Bay en een bezoekje gebracht aan het gele strandje bij Grahams Beach. Mooie omgeving! Het ligt niet ver van Auckland, maar het is een rustige omgeving: het is grappig hoe ik vanaf Grahams Beach de Sky Tower in Auckland kon zien.

Dus nog twee nachtjes slapen en dan stap ik op het vliegtuig naar huis. Het is een dubbel gevoel, want het is leuk iedereen weer te zien, maar ook jammer om afscheid te moeten nemen van dit prachtige land en de lieve mensen hier. Als het aan mij ligt, ga ik zeker in de toekomst nog een keer terug naar Nieuw-Zeeland! Het is grappig hoe de Kiwi's om me heen hier zeggen dat ik meer van Nieuw-Zeeland heb gezien dan zij: ondanks dat, heb ik nog steeds het gevoel alsof ik zoveel heb gemist! Maar goed, dat moet ik dan allemaal nog maar een keer in de toekomst doen!

Zie de foto's van mijn laatste dagen! Voor wie me wil volgen tijdens mijn vliegreis terug: ik vlieg op donderdag 24 januari om 15.15 uur lokale tijd vanuit Auckland naar Singapore (SQ0286), en vervolgens stap ik op de vlucht naar Amsterdam op vrijdag rond 1.30 uur 's nachts lokale tijd (KL0836). Als alles goed gaat, land ik vrijdagochtend om 8 uur op Schiphol.

Tot snel allemaal!

1. Maurice:
    21 januari 2019
    See you soon😘
  2. Opa en Oma:
    22 januari 2019
    Goeie reis terug!!!! We zien je vrijdag. Wat heb je de laatste weken nog leuke dingen gedaan. XXX
  3. Wim en Lea den Engelsman:
    22 januari 2019
    Wat heb je genoten van alles om je heen!
    We wensen je een goede terugreis.
    Bedankt voor je mooie verhalen.
  4. Ellen:
    22 januari 2019
    Tsjonge wat een mooie belevenissen om nooit te vergeten. Fijne terugreis✈️ Tot snel💋
  5. Nancy De Vos:
    24 januari 2019
    Goede terugreis en welkom in het koude Zeeland