Tongariro & Cape Reinga

17 december 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik heb er weer twee fantastische weekenden op zitten en dat wil ik jullie graag vertellen! Het is hier nu zomer, dus de kans op mooi weer is groter tijdens de tripjes die ik maak. Zo ook beide afgelopen weekenden.

Zaterdag 8 en zondag 9 december ben ik met een bus vol studenten naar Taupo gegaan en hebben we de Tongariro Crossing gedaan. Wat was dat een zware wandeling! 19,4 km lang, wat klinkt alsof je het wel ff doet in 4 uur tijd, maar dan vergeet je dat deze wandeling over een vulkaan heen is, en het wandelpad vooral bestaat uit losse stenen. Uiteindelijk zijn we om 8 uur begonnen met wandelen en kwam ik om 15.10 uur aan bij het einde. Het begin was al zwaar met een flinke klim. Halverwege werd het nog zwaarder toen de klim heel steil werd. Vervolgens naar beneden, wat net zo steil was en op losse stenen: ik ben slechts twee keer met m'n benen in de split gegleden, dus dat was een redelijke prestatie, haha! Uiteindelijk nog een heel lang stuk afdalen, wat niet heel steil was, maar vooral heel lang. Ik was blij toen het eindelijk voorbij was! Ondanks dat het wel prachtig was! Dat weekend hebben we ook nog de Huka Falls bezocht. Zie foto's.

Afgelopen weekend was ook weer super tof! Met Misha en Esmée, twee meiden die ik hier heb leren kennen, zijn we naar Bay of Islands en Cape Reinga geweest. Op vrijdag hebben we heerlijke aardbeien geplukt, voordat we naar Paihia reden, waar we een motel hadden gehuurd. Daar hebben we op het strand nog genoten van het mooie weer en 's avonds in de jacuzzi bij het motel gezeten! Op zaterdag zijn we met de auto naar Cape Reinga gereden (het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland), waar we onderweg bij Kerikeri zijn gestopt om een chocoladefabriek en de Stone Store te bezoeken. Onderweg naar Cape Reinga hadden we heel wisselend weer, met soms heftige regenbuien, maar bij Cape Reinga aangekomen, hadden we gelukkig prachtig weer! Terug in Paihia zijn we bij het strand een hapje gaan eten en hebben we nogmaals een kijkje genomen bij die lekkere jacuzzi! Op zondag begonnen we de dag met parasailen: wat was dat een leuke ervaring! We hingen hoog boven het water en konden genieten van een prachtig uitzicht! Op de terugweg naar huis hebben we nog genoten op het strand bij Waipu. Een heerlijk en gezellig weekend! Zie foto's.

En nu richting de feestdagen...

1. Opa en Oma:
    SUPER!!!! xxx
  2. Mau(-ori):
    17 december 2018
    Prachtuugg! Is je bucketlist nog niet helemaal afgevinkt?
  3. Mauori:
    17 december 2018
    Kei gaaf hoor! Nog een weekje werken en dan verder op avontuur. Geniet er nog maar even van. Nog ff en dan reis je weer terug 😘
  4. Frans Boogaard:
    18 december 2018
    Wauw, wat een wandeling zeg! En wat een prachtige foto's. Geniet er nog maar lekker van. Fijne feestdagen! Ik neem namens jou wel een extra oliebolletje tijdens het voliebollentoernooi 😊
  5. Wim en Lea den Engelsman:
    18 december 2018
    We hebben weer genoten van je belevenissen en de prachtige foto´s.
    We wensen je fijne feestdagen!
  6. Ellen:
    18 december 2018
    Leuk hoor! Wat een mooie ervaring!
    Geweldig nu nog een zomerse kerst daar beleven en veilig weer terug in het nieuwe jaar!XXX
  7. Carla:
    28 december 2018
    Het is echt wel te zien en te lezen dat je geweldig aan het genieten bent!! We wensen je een zonnige jaarwisseling en enjoy life(maar dat hoef ik tegen jou niet te zeggen toch?)