Nog 37 dagen...

24 juni 2018 - Vlissingen, Nederland

Op aanvraag van velen een nieuw berichtje!

Er is momenteel niet heel veel te vertellen, want alles is inmiddels eigenlijk geregeld en het is nu wachten tot we over 37 dagen vertrekken. Het komt nu erg dichtbij!

Sinds het laatste bericht wat ik plaatste, is de campervan ook geregeld. Via deze link kan je een kijkje nemen naar de campervan. We hebben bewust gekozen voor een campervan met een wc. Volgens Karen, ons contact in Nieuw-Zeeland, weten we dat er rondom reizen in Nieuw-Zeeland veel ophef en gedoe is, omdat toeristen hun afval achterlaten en hun behoeften doen, wat niet goed is voor de natuur. Goede reden om rekening te houden met een wc in de campervan, maar daarnaast is het fijn dat we 's nachts niet uit de campervan en de kou in moeten als we naar de wc moeten. Het is daar immers winter in augustus...

Ook is het misschien leuk om te zien waar ik (Dimphy) zal slapen gedurende de stageperiode. Via deze link kan je een website bekijken van mijn slaapplek. Ik zal daar in een appartement worden geplaatst met 4 andere studenten/stagaires. Volgens de contactpersoon van Lucas Creek Apartments zullen dat waarschijnlijk onder andere twee of drie andere Nederlanders zijn. Ik zal in ieder geval een eigen kamertje krijgen met een bed en een bureau, en daarnaast zal ik de badkamer en keuken moeten delen, waarbij we ook een klein woonkamertje met bank en tv hebben. Ik ben benieuwd!

Om jullie toch nog een beter beeld te geven van onze reis, heb ik een foto waarbij je onze verwachte route kan zien onder de foto's geplaatst. We hebben enkele plekken waar we onderweg zeker willen stoppen, maar daarnaast willen we afwachten waar we langskomen en onverwachts stoppen als we daar zin in hebben. De normale lijnen is de route die vastligt en de stippellijnen zijn routes die nog niet vastliggen. Omdat ik als enige zal rijden in de campervan (Jade is te jong, waardoor ze wel zou mogen rijden, maar waarbij de kosten dan hoger zouden liggen), zullen we eens in de zoveel tijd moeten stoppen, maar dat geeft ons mooi de gelegenheid om op onverwachte plekken bijvoorbeeld langs de kant van de weg een kop koffie te drinken.

Tijdens de reis zijn we ook van plan om via Polarsteps de route te plotten. Daarbij zouden jullie precies per dag moeten kunnen zien waar we zijn geweest. De link is nu nog niet actief, maar pas vanaf het moment dat we vertrekken, maar hierbij toch alvast: Polarsteps

Volgende week verlaat ik mijn kamer in Eindhoven en moet ik de sleutel inleveren. Ik verwacht niet dat ik daar nog terug ga wonen, maar ik kijk terug op een ongelooflijk leuke tijd, waar ik nieuwe mensen heb leren kennen en veel heb geleerd! Special thanks to Tamar, de volleybalvereniging waar ik met veel plezier heb gevolleybald en een bestuursjaar heb mogen doen :)

Dat was het wel weer voor nu! Ik weet even niet wat ik nog moet vertellen. Als je graag nog iets wilt weten, een vraag hebt, mag je die natuurlijk stellen bij de reacties en dan beantwoord ik die!

Leuk dat je dit bericht weer gelezen hebt! Tot snel!

Groetjes, ook namens Jade!

1. Henriëtte:
    24 juni 2018
    Leuke blog weer! En waar je kamer is, ziet er prima uit! Succes met de laatste voorbereidingen en het voorgenieten van de reis!
  2. Mau(-ori):
    24 juni 2018
    Wij zullen in de Hollandse zon jullie verrichtingen nauwlettend volgen hoor! Wanneer ga je op cursus sneeuwkettingen aanleggen? ;-)