Piha & Mangawhai

26 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen! Tijd voor een korte update!

Vorige week zondag (14 oktober) waren de plannen die ik eerst had gewijzigd. Zoals jullie kunnen zien in mijn vorige post, zou ik eigenlijk naar Rotoroa Island gaan, maar op het moment dat we besloten de tickets voor de ferry te boeken, twee dagen eerder, bleken deze al helemaal uitverkocht! Er gaat slechts 1 boot per dag, dus helaas moesten we iets anders verzinnen. Daarom hebben we toen maar besloten een auto te huren en ben ik met de drie meiden die ik tijdens het Surfweekend heb ontmoet, naar Piha gereden. Dat is een strand niet ver van Auckland vandaan. We hebben daar een stukje over de cliffs en over het zwarte strand gelopen. Daarna hebben we ook nog even een kijkje genomen bij de Gannet Colony in Muriwai (waar ik al was geweest, maar de andere meiden nog niet) en nog een stukje gewandeld over het strand bij Long Bay. Het was een gezellige dag en Rotoroa Island houden we nog maar even tegoed!

Afgelopen weekend was ik ook weer op pad, maar dit keer ging ik met mijn collega Shona en haar man Ron mee naar hun vakantiehuisje in Mangawhai: ongeveer 1,5 uur ten noorden van Auckland, maar niks vergeleken met de drukke stad. Als je in dat plaatsje komt, heb je meteen het gevoel dat je op vakantie bent. Het was een tof weekend (en lang, want de maandag was een public holiday), waarbij ik ben gaan kajakken langs de kust, twee hele leuke wandelingen heb gedaan en Hollandse pannenkoeken voor ze heb gebakken!

De twee wandelingen verdienen nadere toelichting. Op zondag heb ik de Mangawhai Clifftop Walk gedaan, die ongeveer 2 uur is. Hierbij begonnen we met een steile trap de cliff op, wat het vermoeiendste was van de hele wandeling. Daarna prachtig uitzicht vanaf de cliffs en vervolgens weer naar beneden langs de kust teruglopen. Alleen is dat niet over het strand... maar 2 km over (losse) stenen. Goede training voor je enkels! De wandeling die ik op maandag heb gedaan, was een wandeling van Langs Beach naar Waipu Cove (1,5 uur), en ook dit was een interessante wandeling. Ook hierbij liep je over cliffs, maar het paadje was makkelijk kwijt te raken en af en toe moest je ook over stenen of hekken heen klimmen (of bukkend onder grote bomen doorlopen) om op het pad te blijven. Wel een hele leuke wandeling!

Ik heb nog wat foto's geplaatst van al deze activiteiten!

Dat was weer een korte update! Wat ik komend weekend ga doen, weet ik nog niet. Ik weet wel dat ik het weekend erna met dezelfde drie meiden als Piha, naar de regio Taranaki rijd.

Maar hoe dat is geweest, zal ik jullie natuurlijk in een volgende update allemaal vertellen :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans Boogaard:
    25 oktober 2018
    Leuk om weer wat te lezen, bedankt!
  2. Opa en Oma:
    26 oktober 2018
    Mooi verhaal weer Dimphy. Volgens ons heb je heel de omtrek van Auckland wel gezien als je weer terug naar huis komt. Wat een prachtige omgeving!!! En mooie wandel gebieden. XXX