Taranaki & Bay of Islands

12 november 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen! Ik heb weer een paar leuke dingen te vertellen over de afgelopen twee weekenden!

Het eerste weekend van november heb ik doorgebracht samen met Misha en Esmée in de regio Taranaki, bekend om Mount Taranaki. Op vrijdag zijn we richting ons hostel in New Plymouth gegaan, waar we met een omweg naartoe zijn gereden. Onderweg zijn we gestopt in Hamilton voor een bakje koffie, bij Nevalea Alpaca's om alpaca's te aaien en langs de Forgotten World Highway om wat foto's van de omgeving te maken. Ook vlak voor New Plymouth zijn we nog even gestopt om een foto te maken van Mount Taranaki: uiteindelijk was dit slim, omdat we deze berg door het slechte weer de rest van het weekend vrijwel niet hebben kunnen zien. Op zaterdag waren we eerst van plan om een wandeling bij Mount Taranaki te maken, maar vanwege het slechte weer werden de plannen omgegooid. Na een ontbijtje in New Plymouth zijn we daarom maar rond de berg gereden en onderweg gestopt bij onder andere Cape Egmont Lighthouse (fun fact: normaal hoor je op de achtergrond de berg in het groot te zien, maar zoals je op mijn foto kunt zien, zagen wij alleen een grijze lucht...), Dawson Falls en voor een bakje koffie naar Hawera. We zijn ook nog een stukje Mount Taranaki op gereden met de auto! Op zondag zijn we via de kust terug gereden naar Auckland. Daarbij zijn we nog gestopt bij the Elephant Rock & Three Sisters (die we helaas niet dichtbij vanaf het strand konden zien doordat het hoog water was...) en Piopio (een Lord of the Rings filmlocatie en de Waitanguru Falls). Ondanks dat we wat kleine tegenvallertjes hadden, (vooral het weer wat niet mee zat) hebben we een top weekend gehad!

Hier is het inmiddels maandagochtend en ik ben gisteren terug gekomen van een weekendje bij de Bay of Islands met Studenttrips, dus een bus vol studenten/stagaires (dezelfde organisatie als het surfweekend waar ik ben geweest). Op zaterdagochtend vertrokken we, waar we zijn gestopt bij Parry Kauri Park om een Kauri boom te knuffelen en bij Whangarei Falls om wat foto's te maken van de waterval. Daarna zijn we doorgereden naar ons hostel in Paihia, waar we een kijkje hebben genomen in het centrum en een bbq hadden in de bar bij ons hostel, voordat we naar bed gingen. Op zondagochtend vroeg eruit om een cruise te doen langs alle eilanden. Onderweg hebben we genoten van het uitzicht en dolfijnen gespot! Ook Hole in the Rock en Cape Brett Lighthouse waren erg mooi. Een bijzonder moment was twee minuten stilte op de boot voor de herdenking van de slachtoffers van de Eerste Wereldoorlog (11 november 11 uur): in stilte op het water naar Hole in the Rock. Daarna zijn we terug gevaren naar Paihia. Voordat we terug reden naar Auckland, zijn we nog gestopt bij de Haruru Falls.

Weer twee leuke weekenden waar ik met plezier op terug kijk!

Zie foto's voor een sfeerimpressie :)

1. Mau(-ori):
    bomen-knuffelaar!!
  2. Opa en Oma:
    12 november 2018
    Wat een boom zeg!!!! Weer een heel mooi verhaal. Zou je nog wel kunnen wennen in dat platte Nederland. Veel plezier!!XXX
  3. Opa en Oma:
    12 november 2018
    Wat eeen boom zeg!!! Weer een heel mooi verhaal. Zou je het nog wel kunnen wennen in het platte Nederland? Veel plezier!!XXX
  4. Naomi&Cuno:
    22 november 2018