Happy Birthday... to me!

9 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Happy birthday to me! Terwijl het hier in Nieuw-Zeeland inmiddels al 9 oktober is, ben ik in Nederland nog net jarig, haha! Wat een gek idee! Gisteren heb ik hier mijn verjaardag gevierd. Daarbij heb ik Hollandse appeltaart gebakken voor mijn collega's en huisgenoten, die er geloof ik heerlijk van genoten hebben. 's Avonds nog een kleine bbq gehouden met mijn twee huisgenoten. Gezellig! Zelfs nog wat kadootjes gekregen, zoals een pakketje uit Nederland (dankjewel pappie, mammie, Jade, opa Aad en oma Gerda!) en een mooi boek over Nieuw-Zeeland van mijn collega's bij stage! Al met al een gekke, maar leuke verjaardag!

Sinds mijn vorige blogpost heb ik weer genoten van allerlei mooie avonturen. Zo ben ik vorig weekend met een grote groep (voornamelijk Nederlandse) stagiaires naar Raglan gegaan voor een surfweekend. Op zaterdag kregen we surfles, wat erg leuk was, maar ook best moeilijk! Uiteindelijk lukte het me om een aantal keer op de plank te blijven staan. Op zondag hebben we ook nog een bezoekje gebracht aan de Bridal Veil Falls en de Hamilton Gardens (zie fotos). Erg leuk weekend en het was tof om nieuwe mensen te ontmoeten!

Afgelopen zaterdag heb ik een bezoek gebracht aan Tiritiri Matangi (zie foto's). Dit is een van de vele eilanden die hier vlakbij Auckland liggen. Tiritiri Matangi is een bird sanctuary: er wonen, op de ranger na, geen mensen op het eiland en het is helemaal ingericht voor de zeldzame vogels die ze hier in Nieuw-Zeeland hebben. Het was een prachtige mooie dag voor een bezoekje aan dit eiland. Na de boottocht van 75 minuten heb ik geluisterd naar een rondleiding van een vrijwilliger. Dat was erg interessant, want je leerde op deze manier veel over de vogels die je zag en hoorde. Aanrader!

Volgend weekend staat er ook alweer wat op het programma: dan ga ik een dagje naar Rotoroa Island. Dit is een soortgelijk eiland als Tiritiri Matangi, want ook hier wonen geen mensen. Samen met drie Nederlandse meiden die ik hier heb ontmoet, ga ik daar dus dit weekend een kijkje nemen: ik ben benieuwd!

Tot de volgende update!

1. Frans Boogaard:
    8 oktober 2018
    Lijkt wel een paradijs daar bij die waterval!
  2. Christa:
    9 oktober 2018
    Voor ons was het ook maar een beetje een gekke verjaardag. Ach ja, volgend jaar vieren we hem dubbel😜!
  3. Opa en Oma:
    9 oktober 2018
    En toch was je er op je verjaardag. Maar dan via de skype. Lekker weer volop gekletst en gelachen. Jij lekker aan de wijn, wij bijna net uit bed. Veel liefs en veel plezier.
  4. Wim en Lea den Engelsman:
    9 oktober 2018
    Fijn dat we weer even mogen meegenieten van je belevenissen.
    En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!