Nieuwe blog vanuit Arrowtown!

10 augustus 2018 - Arrowtown, Nieuw-Zeeland

De laatste update op deze blog is weer even geleden, dus hier weer een stukje tekst van ons! (Overigens, als je ons vaker wil volgen, kan dat via polarsteps, want daar proberen we regelmatig een 'step' en wat foto's te plaatsen.)

Sinds het laatste verhaal hebben we weer flink wat kilometers gecoverd. We zijn na het bakje koffie in Twizel van een aantal dagen geleden naar Oamaru gereden. Daar bleek helaas echter niet veel te beleven. 's Avonds sliepen we aan de kust bij Moeraki. De volgende dag hebben we een kijkje genomen in Dunedin en bij Nugget Point. Vooral deze laatste was erg mooi: nugget point is een vuurtoren in het zuidoosten, met een prachtig uitzicht. Hierna zijn we richting het westen naar Gore gereden, waar we op een industrieterrein sliepen, op een kiezelveldje bij de Gore Country Club. Even een verschil met de nacht ervoor, maar al met al best een prima slaapplek!

De volgende dag naar Te Anau, een plaatsje dat nog meer richting het westen ligt, aan het grootste meer van het zuidereiland, genaamd... Lake Te Anau (wat een verrassing!) Hier voor twee nachten een mooie camping aan het meer gevonden. Diezelfde avond hebben we de glowworm caves bezocht. De grotten waren erg mooi en indrukwekkend, met stromend water vanbinnen die de grotten hadden gevormd zoals ze er nu uitzagen. Binnen in de grot klommen we in een bootje en voeren we kort in de donkere grot onder de glimmende wormpjes. We hadden er misschien iets meer van voorgesteld, maar hoe dan ook een mooie ervaring.

De volgende dag hebben we het bekende Milford Sound bezocht. Met een bus werden we opgepikt door een chauffeur (Simon, een beetje een aparte maar wel een aardige Nieuw-Zeelander) en werden we samen met slechts 1 Australisch stel (in een bus bedoeld voor 40 personen...) naar Milford Sound gebracht. Tussendoor stopten we om een aantal mooie plekjes te zien. Al met al was de weg naar Milford Sound bijna net zo mooi als de uiteindelijke cruise, maar toch was de cruise nog het mooiste, want daarbij voeren we onder indrukwekkende watervallen en spotten we uiteindelijk 3 zeehondjes/zeeleeuwen en 1 pinguïn in het wild. Fantastisch!

De dag erna verlieten we de camping in Te Anau en reden we door via Queenstown (aka de adrenaline-hoofdstad) naar Glenorchy, waar we hebben genoten van weer een mooi uitzicht. Daar hebben we nog een 'animal experience' gedaan, waar we naast schapen en een paard, ook alpaca's, een ezel en een varken mochten voeren en aaien. Vervolgens hebben we voor het eerst wild gekampeerd, ergens op een speciaal gratis veldje (zonder faciliteiten) tussen Glenorchy en Queenstown. Omdat Queenstown erg duur is, besloten we dit te doen, maar er waren ook nog een aantal andere mensen op het veldje, dus we waren gelukkig niet helemaal alleen!

Inmiddels zijn we een dag verder, zitten we te ontbijten in Arrowtown en slapen we vanavond op een camping in Wanaka.

Ondanks dat het hier zo'n 20 graden kouder is dan in Nederland, overleven we het wel in ons campertje. Met een aantal dikke dekens en lekker warme bedsokken die we hebben gekocht, zijn we tot nu toe nog alle nachten doorgekomen. Hierna reizen we met onze campervan via de westkust naar de bovenkant van het zuidereiland, waardoor de temperatuur steeds verder naar boven zal gaan. De ergste kou hebben we dus gelukkig al gehad!

Nu zijn jullie weer een beetje beter op de hoogte. Tot de volgende keer!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Oma:
    9 augustus 2018
    Geweldig!!!!!! Super!!!!!! We zijn trots op jullie. XXX.
  2. Jan:
    10 augustus 2018
    Drive carefully
  3. Wim en Lea den Engelsman:
    10 augustus 2018
    Weer een mooi reisverhaal! We volgen jullie ook via polarsteps. Super!