Hallo vanuit Kaiteriteri!

15 augustus 2018 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer! Na de vorige blog, waarbij we aan het ontbijt zaten in Arrowtown, zijn er weer allerlei dingen gebeurd.

Na het ontbijt in Arrowtown op vrijdag hebben we een rondje door het kleine stadje gedaan, wat een oud goudzoekersstadje is. Leuk om allemaal winkeltjes in die stijl te zien. Op onze weg naar Wanaka die daarna volgde, hebben we even een kijkje genomen bij een bungeejumpbrug aan de kant van de weg.... maar we hebben maar geen sprong gewaagd. Uiteindelijk in Wanaka aangekomen hebben we gekeken bij de bekende Wanaka Tree (wat echt een heel zielig boompje was, aldus Jade), die werd omringd met Aziaten die de perfecte foto wilde maken. In het centrum van Wanaka hebben we nog kunnen genieten van overheerlijke fish and chips (glutenvrij, jammie).

Een dag later (zaterdag) begonnen we de dag met een crepe (ohhh die was ook zo lekker!) en zijn we vervolgens door River Journeys opgehaald. Zij verzorgen tripjes zoals kayakken en heliskiën in Wanaka en wij werden door ze opgehaald om mee te gaan op een jetboat. Echt heel leuk om te doen! Na de jetboat zijn we doorgereden richting Haast en daar hebben we weer een camping opgezocht.

De volgende dag (zondag) zijn we op weg gegaan naar Franz Josef. Onderweg hebben we een korte wandeling gedaan bij Ship Creek, wat een strand is met veel aangespoeld wrakhout. Daarna ook nog gewandeld bij de Fox Glacier en bij Lake Matheson, voor we bij Franz Josef aankwamen om weer een camping op te zoeken.

Op maandag zijn we 's ochtends naar het Wildlife Centre in Franz Josef gegaan om twee echte kiwi's te bewonderen. Omdat we zeker wisten dat we ze niet in het wild zouden spotten en we ze toch wilden zien, hebben we ze dus hier bekeken. Wat een indrukwekkende beestjes! En vooral onwijs snel, want wist je dat slechts weinig mensen harder kunnen rennen dan een kiwi? Weer wat geleerd! Na het kiwi-bezoek door naar de Franz Josef Glacier, die we zelf vele malen mooier en indrukwekkender vonden dan de Fox Glacier. Vervolgens zijn we naar Hokitika gereden, aka Jade Town, want dat is waar veel van de sieraden van de edelsteen Jade worden gemaakt. Hier hebben we een rondje door het stadje gelopen voor we weer de camping opzochten.

Dinsdag reden we allereerst naar de Hokitika Gorge, waar het water prachtig blauw is. Heel mooi! Toen we onze weg vervolgden, zijn we in Punakaiki naar de zogeheten Pancake Rocks gegaan en naar de seal colony vlakbij Westport. Bij dit laatste hadden we niet veel zeehonden verwacht, maar het tegendeel werd bewezen, want Jade telde er 37! Echt heel gaaf! Uiteindelijk in Murchison een camping gevonden waar we de nacht hebben doorgebracht.

Inmiddels is het woensdag 18 uur en hebben we vandaag de weg naar het Abel Tasman National Park genomen. Hier gaan we morgen wandelen, voordat we een dag later het avontuur op het Zuidereiland afsluiten en de ferry naar het Noordereiland pakken. Vandaag hadden we een prachtig mooie zomerdag, ondanks dat het hier winter is. Maar we konden met 17 graden en volle zon heerlijk op een terras zitten en genieten van het tropische strandje in Kaiteriteri.

Het was weer even een lang verhaal, maar als je het helemaal af hebt gelezen, hoop ik dat je hebt kunnen meegenieten van alle mooie dingen die we weer hebben gezien! Tot de volgende keer!

1. Opa en Oma:
    15 augustus 2018
    We komenkomen tijd te kort omom al jullie prachtige verhalen te lezen. Net ook de Pol
  2. Opa en Oma:
    15 augustus 2018
    We komen tijd te kort om al jullie prachtige verhalen te lezen. Vanmorgen vroeg de Polarstep ook weer gelezen. Wat is het daar allemaal lekker ruim en mooi. Veel plezier nog.XXX
  3. Nancy De Vos:
    15 augustus 2018
    Fijn dat alles goed verloopt, geniet er maar van
  4. Florine:
    17 augustus 2018
    Klinkt leuk meiden! Leuke foto’s ook op Polarstep. En lekker eten.... altijd goed haha.