Good evening vanuit Te Aroha!

21 augustus 2018 - Te Aroha, Nieuw-Zeeland

Met nog een paar dagen te gaan weer een nieuwe update!

Zoals in het vorige verhaal vertelt, zijn we op donderdag 16 augustus gaan wandelen in het Abel Tasman National Park. Met de aquataxi zouden we worden afgezet bij Torrent Bay, om vervolgens 5 uur terug te lopen naar het startpunt. Op de heenweg met de watertaxi hadden we ongelooflijk veel gelukt, want, guess what, we kwamen langs een groep van 100 dolfijnen! Ongelooflijk gaaf! Ze zwommen naast de boot en sprongen omhoog, waarbij Jade de perfecte foto wist te maken (zie polarsteps). Vervolgens hadden we ook nog het geluk dat we een groepje spelende baby zeehondjes zagen! Uiteindelijk de prachtige route terug gelopen langs het strand en door het tropische bos. Heel mooi! Daarna in de richting van Richmond gereden, waar we een camping hebben gezocht en hebben geslapen. Dat was heerlijk na zo'n dagje wandelen!

Op vrijdag sloten we het (fantastische!) Zuidereiland af en zochten we de ferry op naar het Noordereiland. Vanuit Picton gingen we met de Interislander naar Wellington, wat zo'n 3,5 uur duurde, maar omdat het mooi weer was, konden we genieten van het uitzicht. Uiteindelijk hebben we in Wellington een parkeerplaats opgezocht waar wildkamperen toegestaan was. Daar stonden we met zeker 8 andere campers.

Op zaterdag hebben we in Wellington de zogenoemde Weta Cave bezocht. Dat is de studio waar ze de special effects, kostuums, make-up, wapens etc. hebben gedaan van films zoals Lord of the Rings, King Kong en The Chronicles of Narnia. Heel cool om te zien hoe ze dat allemaal hebben gemaakt! Vervolgens zijn we in Foxton naar een Nederlands restaurant/museum geweest. Dat was erg grappig, aangezien ze een Nederlandse molen hadden, je er poffertjes of stamppot kon bestellen, en je kon sjoelen. Het werd ook beheerd door een aantal Nederlanders, dus leuk om even met iemand Nederlands te kunnen praten!

Op zondag zijn we naar Tongariro National Park gereden, bekend om de Tongariro Alpine Crossing. Helaas lag er zoveel sneeuw op de top, dat zo'n wandeling zonder begeleiding niet te doen was, waarop we besloten een paar korte wandelingetjes in de buurt te maken. Daarna zijn we doorgereden via Taupo (wat een erg gezellig stadje was, mogelijk ook door het mooie weer, waardoor iedereen buiten op straat te vinden was) naar Waikite Valley. Dat was onze camping, waar ook een spa en thermal pools bij zaten. We hebben vervolgens genoten van de warme baden, die van 100 graden werden gekoeld tot een aangename 37-40 graden Celsius.

Maandag hebben we de dag in en rondom Rotorua doorgebracht. Hier zijn we naar een 3D trick art gallery gegaan, waarbij schilderingen op de muren en grond waren gemaakt, die 3D werden zodra je er vanaf een bepaald punt een foto van wilde maken. Erg grappig! Vervolgens zijn we naar de camping gegaan, waar we om 17 uur werden opgehaald om naar een Maori village te gaan (voor wie het niet weet: Maori's zijn de vroegere bewoners, zoals bijvoorbeeld Australië de aboriginals kent). Daar werden we in de avond vermaakt met optredens en konden we genieten van een hangi-maaltijd (een maaltijd die onder grond op warme stenen is bereid). Een mooie ervaring!

Dan komen we vervolgens uit bij dinsdag, dus vandaag. Het is hier 's avonds, dus we hebben alweer een dag gevuld. Vanochtend hebben we een korte wandeling gemaakt: Te Waihou Walkway. Hier wordt 70% van het mineraalwater in Nieuw-Zeeland uitgehaald. Niet verbazingwekkend, want het water is hartstikke helder en mooi! 's Middags hebben we een bezoek gebracht aan Hobbiton, de filmset van de bekende Lord of the Rings en The Hobbit films. Heel mooi gemaakt! Tot in details is alles zo neergezet zoals dat ook in de films te zien is. Ook als je geen fan bent, is het nog een leuke ervaring.

Momenteel zitten we weer in onze campervan, op een camping in Te Aroha. Het regent, zoals het helaas de afgelopen dagen veel heeft gedaan. Het heeft in de paar dagen op het Noordereiland al veel meer geregend dan de 2 weken op het Zuidereiland! Erg jammer, maar het mag de pret niet bederven.

Met nog slechts een paar dagen te gaan, maken we er nog een mooie tijd van!

1. Jan:
    Prachtig die dolfijnen
  2. Opa en Oma:
    21 augustus 2018
    Wat een mooi verhaal weer. Geniet nog van jullie laatste Camper vakantie dagen in het mooie Nieuw Zeeland. XXX
  3. Ellen:
    21 augustus 2018
    Wat een leuke verhalen en mooie foto’s op Polarsteps.
    Mooie ervaringen om nooit te vergeten, geweldig!
    Nog ff genieten dames;)
  4. Wim en Lea den Engelsman:
    21 augustus 2018
    We hebben weer genoten van jullie reisverhaal en mooie foto´s.
    Geniet nog even verder van al het moois!
  5. Leandra:
    23 augustus 2018
    Supergaaf hoor allemaal erg leuk om te lezen krijg er ook zin in🤗