Wat vertraginkjes

26 augustus 2018 - Hongkong International Airport, China

Jade:
Op 25 augustus hebben we om ongeveer half 3 de camper weggebracht en zijn we met een shuttle naar het vliegveld gebracht. Om ongeveer 7 uur hebben we afscheid van elkaar genomen en begon mijn avontuur. En met avontuur... bedoel ik ECHT een avontuur. Om ongeveer 10 uur, 1 uur voor boarden, werd opeens mijn vlucht omgeroepen. Vertraging.
En dan niet zo eentje die wel te overzien is; mijn vlucht die om 23.55 zou vertrekken was verplaatst naar 6.40. Dat betekende dus dat ik mijn vlucht in Hongkong naar Amsterdam niet zou redden. Toen begon de stress en zenuwen toch wel toe te slaan.
Nadat ik eigenlijk een beetje van de hak op de tak werd gestuurd, werd er rond 11 uur gezegd dat we met wat vouchers wat konden halen en even moesten wachten Zodat alle vluchten konden worden omgeboemt en zodat ze voor iedereen een hotelkamer konden regelen. Samen met een familie uit Friesland en een man uit Rotorua werden we naar een hotel gebracht, waar we nog zo'n 3.5 uur konden uitrusten. En vooral douchen... en ik mag wel zeggen dat dat de beste douche in weken was! Helaas stond ik natuurlijk stijf van de adrenaline, dus heb ik geen slaap meer kunnen pakken. Na nog wat vertraging vanmorgen vertrok ons vliegtuig ongeveer om half 8.
Inmiddels ben ik in Hongkong waar ik 8.5 uur overstaptijd had. Omdat dit ook allemaal veranderd was, kreeg iedereen een hotelkamer. Ik zit momenteel in het Mariott Ski city hotel Hong Kong en zal hier nog 3 uur blijven om wat te eten en te genieten van een heerlijke douche. Luxe ontbreekt hier absoluut niet! Dan zal ik, als het goed is, om 23.15 (NL tijd = -6) richting Frankfurt vliegen. Daar stap ik nog één keer over naar Amsterdam wat nog 1.5 uur vliegen is.
Morgenochtend zal ik om 9.20 uur aankomen op Schiphol, ongeveer 15 uur later dan de bedoeling was....

1. Margo:
    Jee, jade....!
  2. Opa en Oma:
    26 augustus 2018
    Goeie reis verder. Prachtig hotel weer in Hongkong. Beter dan op het vliegveld moeten hangen. XXX
  3. Judith:
    26 augustus 2018
    och.....meisie....wat een stress. wat zal jij blij zijn als je straks in Amsterdam bent geland.
  4. Jan:
    Sterkte
  5. Christa:
    26 augustus 2018
    Komt goed! Ik vind dat je het heel stoer doet hoor! Je eerste vliegreis alleen zo ver en dan dit.......
    We komen je morgenochtend halen op schiphol. Lekker weer thuis😘
  6. Leandra:
    26 augustus 2018
    Nou zeg wat een toestand😐 stoer hoor ook nog in je eentje! Succes verder en goede reis!
  7. Wim en Lea den Engelsman:
    26 augustus 2018
    Niet zo leuk Jade om zo aan je terugreis te beginnen! Nog even volhouden! Komt goed!
    Goede en veilige reis verder.
  8. Joke:
    26 augustus 2018
    Knap hoor, spannend zo'n terugreis. Wel een heel mooi hotel waar je zit. Ook wij hebben daar 2 nachten overnacht na een noodlanding in Kasagstan. Totaal 60 uur overgedaan van Amsterdam naar Australië. Vlieg je ook met cathey pasific, dan wordt er goed voor je gezorgd. Goeie reis verder zonder oponthoud.