De eerste stappen!

21 september 2017 - Eindhoven, Nederland

Zo, de eerste stappen zijn inmiddels gezet!

Grofweg drie weken geleden heb ik voor mezelf besloten dat ik de droomreis naar Nieuw-Zeeland nu daadwerkelijk wil gaan maken. Niet simpelweg een reisje van een maand naar de andere kant van de wereld, maar ook echt meteen een flinke trip: 5 maanden op stage!

Al ruime tijd heb ik het plan om een reis naar Nieuw-Zeeland te maken. Sinds mijn vader deze reis zo'n 10 jaar geleden maakte en me achteraf de foto's liet ziet en de verhalen vertelde, was ik meteen verkocht. Tot nu toe heb ik nog nooit echt de kans gehad om het ook daadwerkelijk te doen, dus toen ik hierin de mogelijkheden zag voor een stage, ben ik meteen aan de slag gegaan.

Met dank aan Joanita de Pagter, die zelf ook een aantal jaar geleden een stage in Auckland, Nieuw-Zeeland, heeft gevolgd, kreeg ik de tip om mijn stage te regelen via Stagereizen. Dit stagebemiddelingsbureau is gefocust op stages in Australië en Nieuw-Zeeland en Joanita had dit als zeer goed ervaren. Goede reden voor mij dus om ook via dit bureau aan de slag te gaan!

Toch moest ik uiteraard vooraf nog even bespreken met de stagecoördinator op school of dit wel allemaal kon en mocht, maar gelukkig was zij erg enthousiast en raadde ze me het ook zeer aan. Erg leuk!

Afgelopen nacht om 0.00 uur heb ik dan voor het eerst contact gehad met het kantoor van Stagereizen in Nieuw-Zeeland. Er werd me nog even kort uitgelegd wat zij precies doen en hoe het stappenplan voor het regelen van een stage werkt. De meeste dingen wist ik al, maar de dingen die ik nog niet wist, hebben me alleen nog maar enthousiaster gemaakt!

En dat brengt me eigenlijk bij de huidige stap, waarbij de eerste kosten gemaakt zullen worden en de beslissing eigenlijk definitief wordt: het inschakelen van het stagebemiddelingsbureau om een stage te gaan zoeken. Laatste kans om me eventueel nog terug te krabbelen...

KLIK! Het is definitief! New Zealand, here I come!

1. Maurice:
    22 september 2017
    Leuk eerste verhaal Dimph!
    Maak er je eerste reis van je leven van. En dat er nog meer droomreizen mogen volgen.
  2. Opa en Oma:
    22 september 2017
    Zeker een mooi verhaal. Je zal er van genieten en veel indrukken op zal doen. Zoals we het allemaal lezen Dimphy heb je er erg veel zin in. Succes eerst nog met de voorbereidingen.