Een paar weken verder...

19 september 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal!

Inmiddels ben ik een paar weken op weg met mijn stage en ik heb het hier erg naar m'n zin! Sinds het laatste verslagje heb ik weer allerlei dingen meegemaakt.

Allereerst maar het slechte nieuws, dat ik waarschijnlijk bedwansen in m'n kamer heb... Ik zit onder de jeukende bultjes die niet van andere beestjes lijken te komen. Dus heel mijn kamer staat op z'n kop, want vergelijk het met hoofdluis: die beestjes zitten overal. Dus een insectenbom gekregen van de huisbaas en alle kleren in plastic zakken. Nu afwachten of de insectenbom werkt (ik geloof er zelf niet in) en zo niet, dan weer naar de huisbaas. Wordt vervolgd...

Dan door naar al het goede nieuws, want dat is er gelukkig ook! Het is niet een en al ellende, haha!

Afgelopen weekend ben ik met mijn stagebedrijf naar een Awards Dinner in Queenstown geweest, wat het stagebedrijf elk jaar organiseert. Elk jaar is dit op een andere locatie, dus dit jaar was het Queenstown, op twee uur vliegen, gelegen op het Zuidereiland. (Volgend jaar is het in Auckland, waar ik ook stage loop en woon, dus wat een geluk dat ik gratis mee op reis mocht naar het Zuidereiland!) Op donderdag vlogen we heen en op zondag vlogen we terug. Met uitzondering van donderdag hebben we een prachtig weekend gehad, met vooral op zaterdag zulk mooi en warm weer dat we in ons t-shirtje over straat konden (het is hier begin lente, maar voelde als zomer). Nadat we zondag terugvlogen zonder enige vertraging, konden we maandag in onze handen klappen toen we hoorden dat het heel erg had gesneeuwd (!) in Queenstown: de stroom was op sommige plekken uitgevallen, wegen waren afgesloten en alle vluchten waren geannuleerd. WOW! Wat een verschil! Al met al veel geluk gehad en erg genoten van een heerlijk weekend met een drankje in de ice bar, met de gondola de berg op en ziplinen tussen de bomen bovenop de berg. (zie foto's)

Het weekend ervoor ben ik gaan wandelen met een meisje wat ik nog kende toen ik voor een half jaar aan de TU Eindhoven studeerde, Anneloes. Met haar heb ik een stuk van de Te Henga Walkway gedaan. We hebben een prachtige zaterdag gehad, waarbij we hebben genoten van het uitzicht langs de westkust. Ook zijn we gaan kijken bij de Gannet Colony in Muriwai. Een hele leuke dag gehad! (zie foto's)

Ik heb het hier erg naar m'n zin in Nieuw-Zeeland en mis Nederland nog niet zo heel erg. Mede doordat ik natuurlijk bezig blijf en mezelf probeer te vermaken, wat hier geen enkel probleem is, want er is hier zoveel te doen! Ik heb nog een hele lijst met dingen die ik wil gaan doen! Wanneer ik dat allemaal ga doen, weet ik nog niet.

Over anderhalve week weet ik wel dat ik ga ervaren hoe het is om op een surfplank te staan, want dan ga ik met New Zealand Internships op een surfweekend in Raglan. Waarschijnlijk bak ik er niks van, maar het is leuk om een keer te ervaren!

Wat ook gaaf is, is dat ik vliegtickets heb geboekt voor de kerstvakantie! Op Eerste Kerstdag vlieg ik naar Christchurch, waar ik een aantal dagen bij Karen (het familielid waar ik ook met Jade in Augustus ben geweest) zal verblijven. Vervolgens vlieg ik op 3 januari door naar Wellington, waar ik een paar dagen de stad ga verkennen. Daarvoor heb ik al een slaapplek aangeboden gekregen door een vrouw die ik ken via mijn stageplek, super lief! Na Wellington vlieg ik op 6 januari door naar Napier, waar Pieta (de dochter van Karen) woont. Daar ga ik tot 12 januari de omgeving verkennen, voordat ik weer terug ga naar Auckland. Vervolgens heb ik nog maar anderhalve week stage, voordat ik weer naar Nederland vlieg. Ik heb er heel erg veel zin in!

Dat was het wel weer even voor nu: jullie zijn weer op de hoogte!

Tot snel!

1. Jan:
    19 september 2018
    Goed bezig, unieke ervaring !
  2. Opa en Oma:
    19 september 2018
    Wat een belevenis weer. Alleen die enge beestjes. Brrr. Hoop dat ze snel weg zijn.
  3. Nancy De Vos:
    19 september 2018
    Lees dat alles goed verloopt, behalve de beestjes in je bed, veel werkplezier en ook geniet ook van je vrije tijd.
  4. Wim en Lea den Engelsman:
    19 september 2018
    Het is bijna alleen maar genieten. Behalve die vervelende beestjes. Nu maar hopen dat de insectenbom goed werkt. Prachtige foto´s Dimphy!
  5. Frans Boogaard:
    23 september 2018
    Wat een leuke verhalen. Ik was je blog uit het oog verloren, maar werd er gisteren door Jade bij Ardito weer aan herinnerd.
    Veel plezier verder. Ik ga je nu echt proberen te volgen hoor.
    Gr. Frans
  6. Frans Boogaard: